Виховний захід "День зустрічі птахів"




 Мета: Формувати уявлення про світ птахів; підсумувати знання дітей з теми:« Птахи навесні»; вчити дітей вдумливо та дбайливо ставитись до навколишнього середовища, замислюватися над наслідками своїх дій. Розвивати спостережливість, інтерес до пізнання тваринного світу, допитливість. Виховувати кращі людські якості, інтерес до народних традицій. 
Обладнання: Фотографії птахів, малюнок весни, аудіозапис « Спів птахів»,шпаківні.
Хід виховного заходу
Виходять діти танцюють і співають веснянку.
Прийди, прийди, весно красна,
Чепури наш рідний край,
Засвіти нам, сонце ясне,
З нами в гурті погуляй.
Там, та-ба-да-ба... 
Дівчинонька гарна.   
Приспів.
Принеси, весно, нам
Рясні доші, рясні дощі.
Принеси, весно, нам
Радощі, радощі
Хай всюди пісня луна,
Пісня луна, пісня луна,
Хай нам зустрінеться 
Дівчининонька гарна.

Прийди, весно в наші села
Принеси нам дивних див 
Очі синії веселок
З хуртовинами садів.
Там, та-ба-да-ба…
Прийди, прийди, весно красна,
Чепури наш рідний край,
Засвіти нам, сонне ясне,
З нами в гурті погуляй.
Там, та-ба-да-ба...
Приспів: той же
Вихователь:
   Зійшли сніги, шумить вода
   Земля вже квіти викида,
   Буяє травка молода
   Все мертве оживає
   Діти, коли це буває?
Діти:
 Навесні.
Вихователь:
 Діти, подивіться на картину і скажіть, чого на ній не вистачає?
Діти:
 Птахів.
Вихователь:
 Правильно, птахів. А що ж то за весна без птахів? Адже вони перші вісники весни. Але щоб поселити птахів на нашу картину ви повинні спочатку відгадати загадки.
1)    Гриць дивується, питає
Що за пташка так співає
Мов горобчик цвірінчить
Мов сорока стрекотить,
А ще інколи бува,
Ще й кричить, немов сова!
Хто ж виспівує отак?
Діти, то співає…( Шпак )
2)    Хто це весноньці – весні
В гаю тьохкає пісні?
Хто це гарно так співає,
Що аж серце завмирає?
                  ( Соловейко )
    3)Швидко скрізь цей птах літає,
      Безліч мошок поїдає
      За вікном гніздо будує,
      Тільки в нас він не зимує.
                        ( Ластівка )
    4)Відлітають за моря,
      У краї далекі,
      На будинках гнізда в᾿ють
      Звуть же їх… ( Лелеки )
    5)Високо – високо
      В небі літає,
      Першим про весну
      Нам сповіщає
                       ( Жайворонок )
    6)Дивний ключ у небі лине!
      Не залізний, а пташиний.
      Цим ключем в осінній млі
      Відлітають…( Журавлі )
Вихователь:
Молодці! Ось тепер природа на картині ожила, заспівали пташки, повеселішало.
 Птахи – наші вірні помічники, захисники лісів, полів, садів, тому їх треба берегти й охороняти, про них треба піклуватися, допомагати у скрутні часи.
Зима – найскладніший період у житті птахів. Не так холод, як голод дуже дошкуляє зимуючим птахам.
Діти, а ви підгодовували птахів узимку?
Гляньте, сонечко сміється,
Птаство з вирію несеться
В᾿ється, радісно співає,
Про любу весну сповіщає
Тож давайте любі діти,
Птахів, що летять до нас
Славно зустрічати!
( Виходить дівчина – весна )
Весна: Я Весна, я фея, біла мов лілея.
Скрізь блукаю, всіх вітаю,
Обсипаю білим цвітом
Довго йшла сюди -  втомилась,
Тому хочу відпочити.
Ви ж мені допоможіть,
Парад пташок прийміть.
 ( Виходять пташки і кружляють у танці )
1 дитина: (співають)
  Де лелеки ви бували,
  Що у світі там видали?
Лелеки:
  За гніздечками тужили
  Бо тут рідні наші ниви.
2 дитина:
  Де ти, ластівко, бувала,
Ластівка:
  Та найкраще в ріднім краї
  Тепле сонце зігріває.
3 дитина:
  Соловейки, де ви були?
  Ми ваш голос давно чули.
Соловейки:
  Нам найкраще на Вкраїні,
  Як цвіточкам на калині.
Діти хором:
  Пташки милі, милі друзі
  Ми без вас так часто тужим.
Птахи хором:
  Якби тут не замерзали.
Шпак:
  Я перший приношу весну
  Бужу все від зимового сну
  Співаю я під вікном,
  Люди назвали мене шпаком.
Зозуля:
  Я пташечка маленька
  Маленька і сіренька
  Можу заспівати
  І віку вам накувати.
Соловей:
  Хлопчик я маленький
  Тьох та тьох, тьох та тьох
  Все собі співаю.
Лелека:
  Облітав я, обходив
  Сто морів і сто земель
  Крила, ноги натрудив
  Всього я надививсь.
  І можу я сказати,
  Що найкраща земля -
  Рідна наша сторона.
 Лебідь:
  Горду маю я поставу
  Шию довгу також маю
  Пару один раз лиш обираю
  І вірно її кохаю.
  Я мов блискавка літаю
  На літу комах хапаю.
  Перед сильною грозою
  Б᾿ю у сполох над водою.
Весна:
  Спасибі вам діти, що допомогли зустріти птахів. Я вже відпочила тож можемо трішки погратися. 
( Пісня – гра « Подоляночка » )
Вихователь:
   Діти,ви коли-небудь прислухалися до шуму лісу? Жодна музика не може бути такою проникливою, як живе звучання природи. Ану, прислухайтесь. Спів яких пташок ви впізнаєте?
- Молодці! Добре знаєте пташок!
А тепер давайте заспіваємо нашим пташкам пісню!
                   ПІСЕНЬКА ГОРОБЧИКА
1. Я забув про ігри звичні,
Пластилін і олівець,
Адже біля годівнички оселився горобець.
Щоб завжди мене з півслова
взявся я вивчати мову
невгамовних горобців.
  Приспів:
Цвірінь, цінь – цінь,
Друг потрібен нам.
Цвірінь, цінь – цінь,
Цвірінь, цінь – цінь,
Навіть горобцям.
2. Мав цікаву я роботу – горобця дресирував,
Скільки різних бутербродів
я пташині згодував!
Та зате, скажіть, де в світі
Є іще такі дива:
Горобець в долоньки плеще,
І танцює, і співа.
  Приспів:
Пташка:
  Спасибі за зустріч. Нам було дуже цікаво, але треба летіти далі ремонтувати свої гніздечка, будувати нові, відкладати яйця, висиджувати малят, бо час іде дуже швидко, треба встигнути висидіти своїх малят до нового відльоту.
4 дитина:
  Дорогі наші пернаті друзі! Ми хочемо запевнити, що ми справжні друзі. Взимку ми підгодовували ваших родичів, зимуючих птахів, і вам будемо допомагати, оберігати. А на знак нашої дружби прийміть оці шпаківні, в яких ви зможете поселитися.
5 дитина:
  Для вас ми будували
  Ці будинки – тереми
  Із новеньких дощечок
  Для друзів – пташок!
Вихователь:
На превеликий жаль, наше птаство серед людей почувається не зовсім безпечно. До Червоної книги України занесено понад 87 видів птахів.
  Але Червона книга не зможе врятувати пташок, треба, щоб не тільки держава піклувалася про них, а й кожна людина в країні хвилювалася за долю пернатих.Тому я пропоную послухати пам᾿ятку про те, як слід чинити, щоб зберегти наших друзів.
        ПАМ᾿ЯТКА.
·        До пташок слід ставитись бережливо, адже вони друзі лісів.
·        Під час гніздування та висиджування птахами яєць не кричи, не шуми в лісі.
·        Якщо знайшов пташине гніздо, зразу ж тихенько відійди від нього.
·        Не вбивай пташок, не руйнуй їхніх гнізд, не бери додому пташенят.
·        Учися слухати спів птахів, милуватися їх красою, адже птахи – окраса природи.
·        Кожен день узимку насипай птахам корм у годівничку, навесні приготуй будиночки для птахів.
Вихователь. Що ж, діти! Час невблаганний, його неможливо зупинити. Прийшла пора підбити підсумки нашого свята. Я сподіваюся, що ви зрозуміли, що птахи потребують нашого захисту, охорони і бережливого ставлення. Людина – господар природи, але вона має бути бережливим господарем.
  А закінчити наше свято я хочу такими словами:
  Наш дивний світ такий, як казка,
  Он в небі хмаронька пливе.
  Тож бережи його, будь ласка!
  Все в ньому гарне і живе.
  Он квітка полум᾿ям палає,
  І ясне сонечко блищить,
  Чарівна пташечка співає…
  Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.

Немає коментарів:

Дописати коментар